دسته‌بندی نشده

بهترین قرص برای عفونت رحم؛ آنتی بیوتیک ها و کرم های در دسترس کدامند؟

بهترین قرص برای عفونت رحم چه قرصی است؟ آیا بطور کلی می‌توان مشخص کرد کدام قرص یا دارو برای در عفونت‌های رحمی موثرترند؟ بررسی موارد این چنینی نیازمند آگاهی از عفونت‌های رحمی و دلایل آن است. بیماری التهابی لگن علت (PID) عفونت اندام‌ تناسلی زنانه است. این بیماری اغلب زمانی رخ می‌دهد که باکتری‌های مقاربتی از واژن به رحم، لوله‌های فالوپ یا تخمدان‌ها وارد می‌شوند.

علائم و نشانه‌های بیماری التهابی لگن می‌تواند شدید یا خفیف باشد. برخی از زنان هیچ علامت یا نشانه‌ای را تجربه نمی‌کنند. در نتیجه، ممکن است تا زمانی که برای باردار شدن مشکلی نداشتـه باشند یا دچار درد مزمن لگنی نشوند متوجه ابتلا به آن نباشند. ژین طب در این مقاله به بررسی بهترین قرص برای عفونت رحم می‌پردازد. در ادامه هم به سوالاتی مانند برای عفونت رحم چه بخوریم؟ و روش‌های درمانی آنتی بیوتیک قوی برای عفونت رحم را بررسی می‌کند.

بهترین آنتی بیوتیک برای عفونت رحم و تخمدان

آنتی بیوتیک‌ها معمولا اولین درمان عفونت‌های دستگاه تناسلی هستند. سلامت شما و نوع باکتری موجود در ادرار تعیین می‌کند که چه دارویی را چه مدت مصرف کنید. برای عفونت‌های رحمی ساده از داروهای زیر استفاده می‌شود.

  • سفالکسین
  • سفتریاکسون
  • فسفومایسین (مونورول)
  • تری متوپریم و سولفامتوکسازول (Bactrim، Bactrim DS)
  • نیتروفورانتوئین (Macrodantin، Macrobid، Furadantin)

عفونت‌های مخمری توسط مخمرهای قارچ تک سلولی ایجاد می‌شود که اغلب کاندیدا آلبیکنس نام دارند. تحقیقات نشان می‌دهد که C. albicans واژن حدود 20 درصد زنان غیرباردار و 30 درصد زنان باردار را کلونیزه می‌کند. عفونت‌های مخمری علامت ‌دار زمانی ایجاد می‌شوند که تعادل جوامع میکروبی در بدن به دلیل مواردی مانند داروها (به ویژه آنتی بیوتیک‌ها)، تغییرات هورمونی و استفاده بیش از حد از محصولات بهداشتی زنانه از بین برود.

درمان عفونت‌های قارچی با داروهای اختصاصی

درمان بیماری‌های عفونی و باکتریایی|ژین طب

داروهای متعددی وجود دارند که می‌توانند برای درمان عفونت‌های قارچی واژن مورد استفـاده قرار گیرند. این داروها را اکثرا بدون نسخه (OTC) یا با نسخه می‌توان خریداری کرد. این داروها به شکل کرم ضد قارچ، پماد، شیاف یا تامپون دارویی موجود هستند. البته اشکال دیگر این داروها به صورت قرص هم موجود است. قبل از استفـاده از این داروها حتما به پزشک مراجعه کنید به خصوص اگر قبلاً هرگز عفونت مخمری را تجربه نکرده‌اید. زیرا علائم عفونت‌های قارچی مشابه سایر انواع عفونت‌های واژن، از جمله واژینوز باکتریایی و تریکومونیازیس است.

داروهای استاندارد برای عفونت‌ رحم

درمان‌ها یک، سه یا هفت روز طول می‌کشد و همه آن‌ها به یک اندازه موثر هستند. فقط در صورت واکنش آلرژیک باید با پزشک مشورت و مصرف دارو را قطع کنید. هنگام استفاده از شیاف و کرم نباید از تامپون استفاده کنید. همچنین باید از کاندوم و دیافراگم پرهیز کنید، زیرا داروهای عفونت مخمر حاوی روغن هستند که می‌تواند اثر داروهای ضد بارداری را تخریب کند. داشتن رابطه جنسی در حین درمان عفونت قارچی به طور کلی توصیه نمی‌شود زیرا ممکن است با تحریک بیشتر واژن علائم را بدتر کند و باعث ایجاد ریزش در پوست شود که خطر ابتلا به بیماری‌های مقاربتی را افزایش دهد. بهترین داروهای برای درمان عفونت رحم عبارتند از:

  • میکونازول (مونیستات)
  • کلوتریمازول (Gyne-Lotrimin)
  • تیوکونازول (واژیستات)
  • بوتوکونازول (ژینازول)
  • ترکونازول (ترازول)

داروهای خوراکی برای درمان عفونت رحم

از بین بردن قارچ‌ها در عفونت رحم|ژین طب

اگر عفونت شدید رحم دارید، پزشک ممکن است یک داروی خوراکی برای شما تجویز کند. داروی جدید ibrexafungerp (Brexafemme) دو بار در روز مصرف می‌شود و سلول‌های قارچی خاص پشت عفونت را هدف قرار می‌دهد. فلوکونازول (دیفلوکان) یک قرص تک دوز است که قارچ و مخمر را در سراسر بدن شما می‌کشد. این داروها عوارضی مانند ناراحتی معده و اسهال دارند.

اگر باردار هستید، نباید هیچ یک از این داروهای خوراکی را برای درمان عفونت‌های قارچی مصرف کنید. اوتسکونازول ضد قارچی (Vivjoa) برای کسانی که عفونت‌های مکرر دارند و پتانسیل باروری ندارند تایید شـده است.

بهترین قرص برای عفونت رحم؛ پزشکان چه قرصی تجویز می کنند؟

تشخیص بهترین قرص برای درمان عفونت رحم توسط پزشک انجام می‌شود. مصرف هیچ داروی آنتی بیوتیکی به صورت سرخود توصیه نمی‌شود. دوره درمان کامل را بگذرانید. از تمام قرص‌ها یا کرم‌ها استفاده کنید، حتی اگر علائم شما قبل از تمام شدن دارو از بین برود به پایان دوره درمان پایبند باشید.

به خاطر داشته باشید که کرم‌های واژینال، قرص‌های واژینال و شیاف‌ها ممکن است با روغن ساختـه شوند که می‌تواند به کاندوم و دیافراگم آسیب برساند. بنابراین، اگر نمی‌خواهید باردار شوید، باید از روش دیگری برای جلوگیری از بارداری استفاده کنید یا در طول درمان رابطه جنسی نداشته باشید. در نهایت بهترین دارو برای درمان هر بیماری با توجه به شدت بیماری و تشخیص پزشک تعیین می‌شود. برخی درمان‌های خانگی برای عفونت رحم هم موثر هستند.

سوالات متداول در مورد بهترین قرص برای عفونت رحم

آیا شست وشوی واژن با صابون باعث عفونت میشه؟

باکتر‌ی‌های مفید روی پوست واژن در اثر شست و شوی زیاد از بین می‌رود و احتمال اینکه شما به عفونت مبتلا شوید، بالا می‌رود.

به جز قرص از چه موادی برای درمان عفونت واژن و سموم بدن می‌توان استفاده کرد؟

رعایت رژیم غذایی و عدم استفاده از لباس‌های تنگ اما به طور کلی رعایت بهداشت در این زمینه بسیار کمک کننـده است.

برای پیشگیری از عفونت می‌توان از روغن نارگیل استفـاده کرد؟

روغن نارگیل در درمان عفونت واژن تاثیری ندارد.

منبع
everydayhealth

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا