بیماری های مفصلی

بهترین زمان پیاده روی؛ قدم های طلایی برای سلامتی

بهترین زمان پیاده روی را چگونه می‌توان تشخیص داد؟ پیاده روی امروزه به یک ورزش محبوب در میان قشرهای گوناگون  تبدیل شده است. به گونه‌ای که بسیاری از افراد که فرصت و توان ورزش‌های سنگین را ندارند به پیاده روی روی می‌آورند. آیا زمان بندی برای پیاده روی واقعا در میزان اثر گذاری آن تاثیر دارد؟ تحقیقات متخصصان نشان داده است که مواقعی از روز پیاده روی تاثیر بیشتری خواهد داشت. در این مقاله از مجله پزشکی ژین طب همه چیز در مورد بهترین زمان برای پیاده روی را به شما می گوییم.

پیاده روی درروز یا شب؛ بهترین زمان پیاده روی کدام است؟

اغلب می‌شنویم که بهترین زمان برای فعالیت بدنی صبح هنگام بیدار شدن از خواب است. این نظریه تا حدی درست است. در واقع، ورزش در صبح متابولیسم شما را بیدار خواهد کرد. علاوه بر این، انرژی بیشتری  در طول روز به شما می دهد و خواب بهتری در پایان روز در انتظار شماست. به ویژه برای کسانی که استرس دارند ورزش صبحگاهی نیز مفید خواهد بود.  یادتان بماند ورزش با معده خالی و صبح نباید فشرده باشد. در واقع، بدن شما به سرعت از شما انرژی می خواهد. بنابراین هنگام  صبح  ورزش‌های سبک انجام دهید. یوگا، شنا یا پیاده روی آرام برای صبح توصیه می‌شود. است. برای صبح 40 دقیقه ورزش کافی است.

ورزش در اواخر بعد از ظهر

اگر می‌خواهید فعالیت بدنی فشرده‌تری داشته باشید، بهترین زمان اواخر بعد از ظهر است. در واقع، پربارترین ساعت ساعت 4 بعدازظهر خواهد بود. بدن شما در هضم کامل نیست و آماده است. پس می‌تواند فشار بیشتری تحمل کند. بنابراین، می‌توانید فعالیت خود را به حداکثر برسانید. علاوه بر این، در پایان روز خواب مفید‌تری خواهید داشت. همه ورزش‌ها برای این زمان مناسب هستند. بدیهی است که  می‌توانید  فشرده‌ترین ورزش‌ها مانند بدنسازی، دویدن یا ورزش‌های راکتی را انجام دهید.

پیاده‌ روی کدام قسمت بدن را لاغر می‌کند

بهترین زمان پیاده روی  | ژین طب

 بیشترین میزان تاثیر پیاده روی را بر روی، عضلات بخش تحتانی بدن، ران‌ها، باسن و ساق پاها می‌دانند. پیاده روی ورزشی کم اثر است که تغییر شکل اساسی پدید نمی‌آورد. هنگامی که راه می‌روید، از گروه‌های مختلف ماهیچه‌ای در بدن خود استفاده می‌کنید، از جمله پاها، باسن و قسمت مرکزی بدن. پیاده‌روی گروه‌های عضلانی را تقویت و به باریک‌تر شدن آن‌ها کمک خواهد کرد.

بهترین زمان پیاده روی برای چربی سوزی

بسیاری از مردم با هدف چربی سوزی و لاغری اقدام به پیاده روی می‌کنند. اگر می‌خواهید  پیاده‌روی بیشترین تاثیر را برایتان داشته باشد و نهایت چربی سوزی صورت گیرد بهتر است صبح ها 30 دقیقه پیاده روی کنید. در این صورت شما 150 کیلو کالری چربی خواهید سوزاند.

بهترین زمان پیاده روی برای لاغری شکم

چرا  پیاده روی در صبح بیشتر لاغرمان می‌کند:

سطح قند خون در هنگام صبح در پایین‌ترین حد خود است. بنابراین  با شروع پیاده روی  بدن از ذخایر چربی  بدن استفاده خواهد کرد. میزان هورمون‌هایی مانند کورتیزول که چربی سوزی را سرعت می‌بخشد، صبح‌ها بالاتر است. نتایج تحقیقات نشان داده افرادی که صبح‌ها ورزش می‌کنند، نسبت به تداوم ورزش صبحگاهی پی گیرترند.

بهترین زمان پیاده روی برای کبد چرب

بهترین ساعات برای پیاده به منظور کاستن از چربی کبد صبح زود، عصر و ساعات ابتدایی شب، است. بهتر است معده‌تان خالی باشد؛ بد نیست اندکی صبحانه سبک مصرف نمایید و سپس به پیاده روی بپردازید. زمان پیاده‌ روی زیاد و سرعت بیش از اندازه باعث خستگی و درد در قفسه سینه‌تان خواهد شد. پیاده‌روی بعد از غذا یا در ساعات انتهایی شب بر کیفیت خوابتان اثر منفی خواهد داشت.

زمان‌هایی که نباید ورزش کنید

 ساعات خاصی از روز برای فعالیت بدنی مناسب نیست. مثلا از 1 بعد از ظهر تا 3 بعد از ظهر را برای ورزش مناسب نمی دانند. در واقع، در این دوره، بدن در حال  فعالیت کامل هضم است. اگر بدن خود را با یک فعالیت ورزشی درگیر کنید، دو برابر سریع‌تر شما را خسته می‌کند.  بنابراین این تلاش‌ها بیهوده خواهد بود. به همین ترتیب، از ورزش بعد از ساعت 8 شب خودداری کنید؛ زیرا این زمانی است که بدن برای خواب آماده می‌شود. با انجام ورزش، هورمون‌هایی مانند آدرنالین تولید می‌کنید. این کار مانع از به خواب رفتن شما خواهد شد و در نتیجه باعث بی‌خوابی می‌شود.

زمانبندی برای ورزش پیاده روی چه اثری دارد؟

بهترین زمان پیاده روی  | ژین طب

برنامه زمانی برای پیاده روی  به اهداف شما  بستگی دارد. اگر می خواهید وزنتان را کاهش دهید، صبح را با معده خالی آغاز کنید و به ورزش بپردازید. صبح ها این مزیت را دارند:

  • افزایش متابولیسم: ساعت6 تا 8 در واقع بهترین زمان است. این دقیقا زمانی است که هورمون استرس (کورتیزول) در بالاترین حد خود است. پیاده روی باعث تحریک متابولیسم چربی ها و کربوهیدرات ها می شود. آنها را به انرژی تبدیل می کند که در طول پیاده روی مصرف می شود.
  • آمادگی جسمانی را حفظ کنید: فعال بودن در ساعات اولیه روز نیز به خوش اندام بودن شما کمک می کند. در طول روز در شرایط خوبی خواهید بود و حال و هوای خوبی خواهید داشت.
  • کاهش وزن را تسهیل کنید و شکل ظاهری را اصلاح کنید: پیاده روی در صبح به سامان یافتن شکل ظاهری کمک می کند. در واقع، بدن به راحتی از ذخایر چربی و قند استفاده خواهد کرد.
  • بهبود خلق و خو و کاهش احساسات منفی مانند افسردگی.

  از طرف دیگر، اگر هدف شما عملکرد و رشد عضلات است، فعالیت های خود را در پایان بعد از ظهر انجام دهید. در این مقاله در باره بهترین زمان پیاده روی  و مزایای دیگر آن اطلاعاتی در اختیارتان قرار دادیم.

پرسش‌های مطرح در زمینه بهترین زمان پیاده روی

 

روزی یک ساعت پیاده روی درماه چند کیلوگرم کم می کند

اگر بخواهید روزانه 1 ساعت با سرعت کم پیاده روی کنید تقریبا 6 ماه طول می کشد تا حدود 5 کیلو وزن کم کنید.

آیا با پیاده روی می توان بر استرس هم غلبه کرد؟

بله . پیاده روی در صبح استرس را کاهش خواهد داد.

چه ساعاتی برای ورزش مناسب نیست؟

به گفته محققان بین ساعات 1 تا 3 بدن در حال هضم غذاست و نباید پیاده روی کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا